Minneskortet aktiverat

Jag kom på det! Jesus heter TB! Mycket gammalt kommer till en när man står och hänger tvätt.

Och så har jag av nån anledning gått och nynnat på den här lilla låten under hela dagen, med inslag av Mörrumsdialekt.

Min blåa overall, den slängde jag i ån
Jag köpte mig en ny, för jag kan inte sy
Jag fick ta en lån, för skorna var för små
.....?.......?
Jag sa till chefen att nu är det dags
......?....och jag har jobbat till max
Men efter det sa han nix och jag fick inte ett pix
.....?.....

Jag kommer ju inte ihåg hela texten. Är det någon läsande revyveteran som minns?


För en gång skull tittade alla åt mitt håll. Är det inte komiskt egentligen? Detta är kullen 2010...


och detta var kullen 2009. Jag tycker mig urskilja ett mönster här...


Bulgur chillar och gillar läget på pappas biltak.


Trackback
RSS 2.0