Gå inte förbi

Har ny favoritlåt av Peter Jöback, hans duett med norska Sissel: Gå inte förbi.

Ah, jag önskar jag kunde skriva låtar, ur mitt huvud kommer bara nått som kanske kan påminna om dikter. Jag får hitta en tonsättare.

Rödhakarna flyger runt mormors hus, mormor känner ansvar att jaga iväg alla kajor som äter upp småfåglarnas mat. Det är jobbigt säger hon, men snälla nån det är djungelns lag som gäller! Fåglarna här är inte längre fåglar, de fungerar mer som prydnader i trädgården. Stora kajor ska vi inte ha, nä, vi vill ha småfåglar i våra trän!

2010 verkar vara ett år av förändringar, framförallt avsked till höger och vänster. Varför kan ingenting nånsin stämma överens med vad man hade förväntat sig? Det är inte lätt att vara människa. Sånt som har varit i flera år...är plötsligt inte längre.
Vissa grenar brister bara helt plötsligt. Även om det var sådana kvistar som inte växte på trädet från början så känns det märkligt.

Snart ska jag in till stan för att möta brorsan. Imorgon bär det av till Norge för oppläring. Sen tillbaka hem för att fixa färdigt uppsatsen...den eviga plågan.

Around the house and in my head.
Trackback
RSS 2.0