Utanför smäller en idiot av

Nån idiot smäller raketer på torget utanför!

Ett lokalt problem har uppstått. Porten till huset där jag bor går inte att öppna! Den sitter fast som berget trotts att man har nyckelkort, har den frusit fast eller vad är det frågan om? Som tur är så finns det ju två ingångar till i huset. Måste upplysa hyresvärden om det imorgon.

Idag fick jag äntligen tag i Vårdcentralens Gynavdelning. Förklarade att jag varit där för två månader sen men fått varken inbetalningskort eller provresultat. Hon i luren kollade mina uppgifter i datorn och konstaterade att alla provresultat var bra och att betalningskortet nog dimper in snart (det är inte dom som har hand om det tydligen). Jag är glad att allt står rätt till i alla fall, här har man gått och oroat sig lite. "Här så kör vi med att om det inte är nått problem så hör vi inte av oss" sa hon i luren. Men vad bra att ni sa det INNAN!
Herregud...jag ska nog börja jobba i informationssektorn i alla fall.

Jag kanske skulle gå en yrkesutbildning. Hittade en som har med turism att göra och där man får gå en termin på ett universitet på Nya Zeeland. Kanske kunde vara nånting. I Lidköping tror jag det var.

Fast Informatörsutbildningen i Växjö verkar ju väldigt lovande den med. Det är bara det att jag vill ut i världen och se saker! Som tur är kan man ju studera utomlands lite varstans via VXU.

Nu har jag börjat knyta ihop min uppsatssäck. Det dröjer nog bara en vecka till så har jag första versionen redo att skicka till N (som inte svarar på mina mail igen! Störande!). Så får vi se hur mycket ändringar jag måste göra.

Min nya favoritlåt: "En hopplös kombination" med Ramel och Myre
Trackback
RSS 2.0