En tom dag

Idag har jag inte gjort mycket. Tränade på gymmet imorse, konstaterade att jag gör bättre resultat om jag tränar på eftermiddagar. Har ingen ork på morgonen.

Sen såg jag klart The usual suspects som jag började på igår. Det är en av mammas favoritfilmer och hon har genom åren sagt att vändpunkten i slutet är så otroligt öh...omvälvande. Så jag tyckte att jag borde se den och avgöra själv. Och ja, slutet var bra och överraskande, men inte så mycket som i Sjätte sinnet.

Jag kollade igenom boken jag fick i jul: 1001 filmer du måste se innan du dör.
Och så bestämde jag mig för att kolla på Love Story, har bara sett slutet på den innan. Så nu har jag sett den också.
Det slog mig att hon som spelar Jen är väldigt lik en av mina spenatkollegor.

Kollade precis på Män som hatar kvinnor. Den har jag velat se länge. Jag bara måste se de andra två filmerna också. Män som hatar kvinnor tycker jag var en höjdare. Fruktansvärt bra på en tom onsdagkväll.

Ja, nu sitter jag här och käkar riskakor och ett äpple och undrar just vad jag ska göra härnäst. Inga mail har kommit ifrån min handledare. Jag har massa tända ljus i rummet, ett försök att höja temperaturen något. Det drar nått hemskt över golvet. Det enda som hörs är frysens muttrande från köket och nån enstaka bil utanför.

Imorgon ska jag tvätta. Det är dagens aktivitet. Jag funderar på om jag skulle ta mig nån tur nånstans på fredag. Kanske till Rävlanda eller nått annat ensligt litet samhälle som man annars aldrig skulle åka till.
Eller så tänker jag lite mer ekonomiskt och utforskar istället de delar av Göteborg jag aldrig varit i hittills. Spårvagna runt stan.

Varför säger alla vad-ska-du-jobba-med-test på nätet att jag ska bli bibliotikarie?!

Som jag saknar mitt GameCube nu! Nästa gång jag flyttar nånstans ska det få komma med. Den här terminen var det tur att jag inte tog med det, jag hade inte fått gjort nånting annars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0