Buss och tågpsykologi

Skänker en tanke till min stackars syster Ester. Hoppas du blir bra snart.

Idag åkte jag hem till mormor, jag måste låna en sån där grej man rensar avlopp med, en sån där pinne med sugpropp. Är det nån som vet en riktig benämning på en sån?

Jag vaknade såpass sent att jag varken hann gå till hyresvärden eller lämna böcker på bibblan. Men det kan faktiskt vänta några dagar.
På Nils Eric var det många män och kvinnor klädda i orange reflexkläder. Såg ut som att det hade hänt nått eller skulle hända, vet inte säkert.
Jag tycker om att titta på folk på stationer och flygplatser. Alltid kul att försöka gissa varifrån de kommer och vart de ska nånstans. Idag såg jag en man med en mössa som det stod "ELK" på, han hade en liten sprallig son med sig. De väntade på "mamma" som antagligen skulle komma körandes med bil till Götet och möta upp dom på stationen. Av mannens mobilsamtal med frun att döma var ingen av dom särskilt hemma i Götet. Jag försökte lura ut varifrån de kom, mannen pratade med nån konstig dialekt som jag tror härrör längre norrifrån.

Om det är nånting jag tycker är kul att göra medan man sitter på buss eller tåg, så är det att starta en kedjereaktion. Ni vet, alla sitter tysta i en tågvagn och gör ingenting...och så plötsligt börjar en ta fram sin medhavda lunch. Vips så käkar alla i vagnen! Samma sak på bussen, fast där funkar det mera med säkerhetsbältet. Det är ju inte självklart att man spänner fast sig på bussen idag, upplever jag det som i alla fall. Jag brukar alltid testa och se om alla följer mitt exempel, för jag brukar i regel vara först med att spänna fast mig. Det har stämt varje gång.
När jag skulle till IKEA häromdagen gick jag på bussen med ca 12 andra människor, varav en kille i min ålder som satte sig snett framför mig. Föraren uppmärksammar alla att använda säkerhetsbälte. Ingen rör sig. Så börjar jag trevande söka efter bältet (som ju alltid gömmer sig) och när jag klickat i bältet hör jag hur de andra i bussen påbörjar samma sak. Killen framför mig får ett hastigt kroppsspråk som säger "Just det ja!...Man kanske skulle spänna fast sig!...Kan ju va en bra ide."
Vad gör man inte för att inte vara utanför va? Så jäkla roligt vartenda gång! XD

Kommentarer
Postat av: Robin

vaskrensare

2010-01-10 @ 15:15:27
URL: http://gardinkoma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0