När världen är tyst och vacker

Böckerna är lästa, godiset är inhandlat...nu kan den där tentan börja när den vill! Hehehe.

Världen är bra vacker när det är vinter. Jag var ute och gick runt sjön för en stund sen, då singlade miljoner diamantskärvor ner från en mörk himmel som skiftade i en lyktljusfärgad nyans. Allt var tyst. Jag tror ibland att vinterna finns till för att säga oss varelser "dämpa er lite, sakta ner, stanna". På sätt och vis är det väl så. Mitt i livet med alla dess konventioner och förutsättningar...kan man ibland gripas av impulsen att lägga sig ner, göra en snöängel och strunta i tiden.

Jag har ställt mig i bostadskö i Stockholm nu, lika bra att börja nånstans. Jag vet ju inte vart jag hamnar efter dessa tre år...men Stockholm skulle jag vilja uppleva nån gång.

Nu ska jag titta på dagens avsnitt av julkalendern.

Trackback
RSS 2.0