Kärlek, snöfall och Pelle Svanslös-te

Så har en kärlekssemester förflutit i min lilla lya i denna snötäckta stad i Småland. Tiden går fort tycker man, men tack och lov gör den alltid det, även när man väntar. Blott tre veckor skiljer oss åt denna gång.

R och jag öppnade våra julklappar på direkten, ingen idé att vänta. Jag fick en jättefin tekanna och olika tesorter från Uppsala med Pelle Svanslös-tema...och han fick en Pelle Svanslös-DVD av mig...tänkte vi i samma banor eller vad? XD

Vi har åtnjutit mysiga hemmakvällar med bl.a Disney, Southpark, Mongo från yttre rymden och roliga felis catus på youtube.

Vi hade vår allra första date i fredags (tihihi). Vi gick in till stan i det vackra snöfallet, dinerade på stans bästa grekiska restaurang och gick sedan och såg Cornelis på bio. Sedan blev det ännu mer kultur och vin på hemmaplan.
Ack, livet är härligt.

Som jag längtar till nyår ;)

Imorgon är det Lucia, då ska jag sitta bänkad (soffad) framför svt2 kl. 07.00 för då är det lussetåg från Stockholm.
Sedan blir det troligtvis gruppmöte, lite föreläsning (typ en timme) och sen måste jag gå och jobba för länsmansäggen resten av dagen. Troligtvis blir det inomhus, men jag ska vara förberedd på kallare grader.

Trackback
RSS 2.0