Vad övrigt är...

Tvätten hänger på tork på provisoriska ställen runt om i lägenheten. Jag har just läst halva mitt kompendium "Vad är ett universitet?". En granne smäller då och då i en dörr. Ute är mörkt och sobert. Vad övrigt är, är tystnad.

Idag har min dansbandsgrupp vart i stan och handlat kläder inför lördagens sittning och uppträdande. Vi kommer inte se kloka ut...jag står ut med mycket, men aldrig har jag väl iklätt mig osexigare kläder än de jag ska ha då! Jag ska vara "buggare" tillsammans med tre andra tjejer. Varför kunde inte jag fått sångarrollen och bara stå och smila och glänsa? Det fick jag göra under vår första nollningsdag. Men eftersom min grupp endast har en kille och vi dessutom ska framföra Rolandz "Jajamen" så lämpar det ju sig bättre att han sjunger.

Efter att ha länsat mina boxar och kartonger från gamla kläder där hemma så blev jag lite chockad när jag lade in mina kläder i min garderob här...jag har nästan ingenting! På ett sätt är det bra, för då kan man börja på noll och ladda med nya kreationer. Men å andra sidan så går det åt rätt mycket slantar till det...om man inte kan fynda på rea och ha lite tur. Det pinsamma är att jag verkar ha mer festkläder än vanliga kläder...och SÅ mycket går jag ju inte ut. Men då får jag väl börja med det då.

Nej, nu får den här lallande idioten ta och knyta sig. Imorgon vid tio är det föreläsning och efter det ska jag ha kommit på några smarta idéer att lägga fram för min grupparbetsgrupp. Det går väl sådär på idéfronten, alltid så svårt att komma på ämnen och grejs.
Först måste jag leta efter min andra öronpropp som gick förlorad bland lakanen imorse. Jag kan omöjligt sova utan dom ifall min kyl grälar med frysen. Det är då ett jäkla gnäll om kvällarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0