Nollning 2010 tema: Musikstilar

Har genomgått två dagar av nollning, det är sex dagar totalt...men jag orkar kanske med tre eller fyra högst.

50 pers indelade i fyra grupper: Rock, Pop, Hip Hop...och så min grupp Dansband. Första dagen började med olika mer eller mindre spritdrypande "aktiviteter", så som att hoppa säck, skål-med-dammvatten-på-huvudet-stafett, Irländsk julafton, luftgigg, suck and blow (det var faktiskt kul) och lite annat som avslutades med fest hemma hos en tvåa. Man fick ett hum om vilka som man går i samma klass med och vilka som är "svampar" och vilka som liknar mig själv lite mer i ett drucket sällskap. Vid tiotiden var jag både trött och hyfsat dragen så jag tackade för mig och gick hem.

Dag två var mycket roligare än dag ett enligt mig. Dagens aktivitet var poängjakt, vi fick ett papper med olika uppgifter som var värda 5, 10 och 20 poäng. Vi fick två timmar på oss att springa runt på området och utföra följande:

5 poäng
Crawla genom H-husets korridor (det gjorde ont efter ett tag)
Dricka upp flaskornas innehåll (ja, vad kan man säga? Så lullig har jag aldrig vart innan)
Panta flaskorna på ICA
Rita en nolla i ansiktet
Slicka på tutten (det är en upphöjning i en park)
Leka kroppsdel mot kroppsdel
Gå upp i brygga utanför M-huset

10 poäng
Sjung ja må du leva för en häst
Fråga en busschaufför om "det här är bussen till Ankeborg?"
Låna en polismössa och gör moonwalk
Säga till polisen att "du är tjockare än Wallander"
Hämta en kondom på studenthälsan
Berätta en norgehistoria på engelska för en utbytesstudent
Ge svenska damen en lapdance (en staty)
Dra en vits för en bibliotikarie
Få personalen på Statoil att göra vågen
Sjung en snapsvisa för restaurangpersonalen


20 poäng
Försök sälja något till någon i en lägenhet och skänk sedan pengarna till Röda Korset
Moona för Buddhan i H-huset
Hångla med en okänd
Bryt arm med en föreläsare
Få någon okänd att bjuda dig på kaffe
Bikta dig för kameran
Ring till *namn på en känd trea* och kalla honom tjock
Pussa på Josef (pizzerians ägare)
Bada i Sivansdammen

Min grupp lyckades göra i princip allt. Sen blev det fest på kvällen och så gick vi ut på en utav studentpubarna. Men jag gick hem ganska tidigt, det var ingen kul musik de spelade.

Idag är det "blöta aktiviteter som kräver extra ombyte" på agendan...jag tror jag skippar den här dagen helt. Jag tror jag ska ta det lugnt och gå och handla istället.

Grattis på 25-årsdagen E!

Trackback
RSS 2.0