Bröllop i Stockholm

Nu har jag lärt mig att hitta lite i Stockholm, kommer nog bli användbart tror jag.

Min kusins bröllop var ett vackert men oerhört varmt sådant...jeezuz. Utomhus, 31 grader och vindstilla...det ni. Efter den vikingainspirerade vigseln hölls bröllpsfesten i en bowlinghall med teman från Chile och World of Warcraft...det var som vigselförättaren sa, vi hade aldrig varit med om liknande innan.

Efter att jag lyckönskat paret drog jag vidare ut i den stockholmska natten tillsammans med min egen prins och hans hov. Lärde känna nya ansikten och njöt av utelivets intryck...även de som var rent bizarra XD. Hörde en man på ett karaokeställe som lät som om han hörde hemma på operascenen, stark röst hade han...men hans version av låten var minst sagt besynnerlig.

Jag kanske sjunger nästa gång, Akatori ;).

Flög hem igår i ett väldigt litet plan, var ganska trött och en aning åksjuk när vi landade. Kändes gôtt att äntligen komma hem faktiskt. Men min hjärta stannade kvar uppe i huvudstaden...med massa roliga minnen.

"Åh det är skönt när mitt Stockholm är grönt. En kyss, sen går man sakta igen. Sakta vi gå genom stan."
 


Trackback
RSS 2.0