Varje gång tänker man "hädan efter blir det bara grönsaker!"

Mormors 80-årskalas är avklarat, det var nog sista gången som det här huset fylldes med drösar av gamla släktingar, grannar och vänner. Varje gång ska det avnjutas smörgåstårta, kakor, kaffe och ett antal söta tårtor plus läsk, påskmust och likör. Efter ett tag slutar man avnjuta och blir istället som jag: illamående och trängtande efter ett liv som vegeterian och absolutist. Jag ska lägga om min kost nu och äta som jag gjorde innan jag stack till Norge och sabbade min mage totalt.

Norge ja, igår så åkte jag, brorsan och mamma över till Bö över dagen för våra anställningsintervjuer där på Sommarland. Både jag och brorsan fick ja i stort sett direkt, de personalansvariga kanske inte tyckte det vore schysst att inte säga ja till oss som åkt över 40 mil för att få sommarjobb. Så i sommar kommer jag vara badvakt bland en massa badande ungar. Det är kanske inte det jobbet jag hade valt i första hand, men nu har jag ett jobb i alla fall.

Imorgon blir det hemresa till skogen.

Gruppen One more time sjöng "Att leva impulsivt ibland rensar som en fläkt"...jodå, det gör det allt. Men sen då?

あなたがいるでしょ。これを読んで、秘密を探してるね。でも、ない、秘密はもう必要じゃないから。

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0