Vill hoppa runt med guldlöv och vifta med händerna!

Äntligen lossade en sten från mitt uppsatspressade hjärta! Min icketekniska lärare svarade mot all förmodan på mitt panikmail idag. Jag får basera min uppsats på den engelska översättningen av boken! Men jag kan ändå använda det japanska originalet som källa! XD
Lånade översättningen på bibblan idag, har läst en femtedel ungefär...men åh vad allt flyter smidigare! Jag har till och med börjat skriva på inledningen, känner mig duktig. Nu kommer jag bara skriva allt jag kommer på och får väl strukturera upp efterhand med handledning. Hm...undrar hur mycket "hand" man kan få in i en mening...

Handlingen handlar om en handfallen handelsman som med handfast handleding handlar på handelshuset på egen hand.

Inte så logiskt kanske...men det var ju inte det det handlade om.
Vart var jag?

Jo, jag var glad, så var det ja, över att äntligen komma igång med arbetet! Det var som jag trodde, allt kan lösa sig till slut. Nu är det bara den ekonomiska delen kvar, kan inte csn låta mig lämna studieförsäkran så att jag kan få mina pengar snart?!

Usch vad dåligt man mår om man sitter vid datorn hela dagarna. Jag blir illamående på nått sätt. Ska lägga mig tidigt ikväll tror jag. Imorgon blir det studiegrupp igen i vår gamla goa Etnologbyggnad, tror det kommer bli enklare att studera där jämfört med Humanistens ständiga reparationsbuller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0