När ska man hinna leva?

För att citera S, "det är mycket nu."
Det har aldrig stämt lika bra som nu.

Med alla läxor vi måste göra plus att skriva uppsatsen så har jag ju knappt nån tid över för att leva! Jag dukar under snart! Varför i hela världen började jag den här kursen?! Så kan jag känna det ibland i alla fall.
Måste konsultera med min handledare...har skrivit fem sidor ungefär men jag vet inte hur jag ska strukturera mig. Suck...orkar inte.

Så många måsten det finns. Det går inte fort att få saker och ting gjorda ska jag säga. Just nu sitter jag med uppsatsen och kollar på Nightmare before Christmas samtidigt, för min hjärna måste få lite lättsmält information då och då, annars orkar jag inte med detta.
Jag är så trött på japanska just nu! Jag vill bara lära mig prata, inte sitta och krångla med 500 år gammal grammatik och översätta texter om fotperversa typer med 14-åriga fruar och självmordsbenägna gubbar och fan och hans mostrar!

Jag skulle vilja leva. Njuta av livet, skratta mer än jag gör, sjunga i kör (hehe det rimmade ju), ut och dansa och se lite mer av världen.


Sayaka var med och firade mig hemma i skogen. Jag fick en fin japansk teburk av henne ^_^
Jag fick många fina saker men inget slog brorsans present: högtalare till datorn!
Stora rackare hade han fått tag i också, så nu har jag asgrymt ljud med en bas som heter duga när jag spelar musik eller kopplar in dom till mp3:n. Hur bra som helst. Nu kan till och med jag börja störa grannarna lite.

Imorgon blir det studiegrupp igen, måste läsa igenom texten så att jag får ett hum om vem som vill vad och varför. Kommer inte orka sitta i sju timmar en gång till, så det är bäst att vara förberedd.

Trackback
RSS 2.0