Vaccinerad

Vaccinerade mig igår mot den onda lilla grisen.
Kände mig väldigt trött efter 10 minuter, min besprutade arm kändes något spänd. Inga allvarliga bieffekter där tänkte jag och fortsatte min kväll.

Vaknade klockan 3 inatt av att magen värkte nått våldsamt, hela min arm gjorde ont. Låg och vred mig i nån timme och försökte att lugna ner mitt hjärta som slog för fulla kamrar. Var väldigt uttorkad och steg upp för att hämta vatten några gånger. Sista gången jag hämtade vatten sjönk mitt blodtryck som en sten. Sus och ringande i öronen...och så den där välbekanta känslan av att munnen vätskar sig och magens ömmande innehåll förbereder sig för eruption. Skyndade in på toan och kastade upp föregående kvällsvard. Det var som om någon hade satt en skylt på min mage med "Allt ska bort".
Satt och andades tungt ett par sekunder, magvärken var borta. Lade mig igen och kunde inte somna på ganska länge. Diafragman gjorde ont. Började så småning om drömma om folk som diskuterade Silent Hill och så dök Wasabröds reklam ständigt upp, med han som sitter framför datorn och försöker använda mobilen som mus.

Jag har varit sängliggandes hela dagen idag, med ett litet avbrott för att masa mig ner till Konsum och köpa en påse popcorn, en Cola Zero och Aftonbladet med tillhörande The 90s, ett försvarstal. Det sistnämnda har jag tittat på och skrattat och kvidit om vartannat.
Jag har ingen feber i alla fall. Men jag är dödstrött och slö i kroppen. Armen gör ont, det är nästan svårt att använda den.
Allt detta bara för en liten vaccination. Det är ju som om man ska ta den bara för att vara säker på att bli sjuk och ändå klara sig. Visserligen reagerar man ju olika, men jag blev sjuk kan jag konstatera. Även om det bara är "på låtsas" så att säga. En liten låtsasinfluensa med bara det bästa urplocket: smärta, trötthet och kräkningar.

Nåja, man ska väl inte klaga. Nu slipper jag ju the real deal. Ända tills man måste vaccinera sig igen för det här nya muterade viruset som tidningarna skriver om i panik. Jag har börjat fatta varför jag så sällan läser tidningar.

Zzzzz....

Kommentarer
Postat av: Robin

the 90's = yatack.com

2009-12-02 @ 12:11:30
URL: http://gardinkoma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0