Twilight

Fika med klassen efter lektionen idag, trevligt men plågsamt svenskt. Yukina satt och klappade mig som en katt under ett bra tag. Hon är rolig hon. Åter igen insåg jag hur försvagad min japanska är...måste komma ikapp de andra på nått sätt.
Min mage tyckte inte om alla sötsaker, ajaj. Nåja, nån gång får man väl offra sig och hålla god min.
Nanako visade sig vara en ganska enträgen typ, likt en mellanstadieflicka satt hon och förhörde alla som satt runt henne, "Har du en flickvän? Har du en pojkvän? Finns det nån som du är kär i?" osv.
Snälla Nanako, lämna mig ifred!

Håller på att kolla på Twilight just nu. Jag började igår med att kolla de första 50 minuterna...och jag kunde bara konstatera att filmen är...jättekonstig och regissören måste vara tappad bakom en vagn!

Visserligen har jag inte läst böckerna, så det kanske är däför jag inte begriper. Men jag får inte känslan av att tjejen är kär i vampyren alls. Hon är i princip likgiltig inför allting och reagerar knappt på nånting. Å andra sidan gör han som spelar Edward ett väldigt bra jobb, men det känns så konstigt när hon som spelar Bella inte svarar med samma medel. "Jag är typ kär i dig...eller jag vet inte, kanske...eller?". Filmen är konstig och vampyrerna känns inte precis trovärdiga.
Men likt förbannat vill man kolla vidare för att se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0