Röda löv och grodor

Hade handledarmöte med N idag. Vi gick igenom vad jag skrivit hittills, jag fick stryka ca 2 sidor av sånt som egentligen inte har någon relation till min frågeställning, så det var inte så farligt. N är kritiskt stenhård, men ack så bra hon är!

Imorgon håller M i ett seminarium "Kan Gud tala japanska?". Alla E-kursare förväntas vara med...hehe, det får vi ju se hur det blir med den saken. Dyker alla upp blir jag ganska förvånad.

Snart är det läsförståelsetenta...borde sätta igång med att repetera.

Borde beställa tågbiljetter hem inför jul nu också, man måste ju vara ute i tid.

Jag har en liten förkylning i kroppen så jag vågade inte gymma idag, senast jag var där tog det nästan kol på mig för att jag hade ett krig i kroppen. Hoppas jag kan gå dit imorgon eller på fredag.

Jag fick lust att skriva haiku. Jag ska kanske börja producera några alster och lägga upp här.
Med den här vann jag andra pris i en haikutävling i Japan.

うちえ行く
空からのキス
春の雨

Ifall någon av er läsare inte kan läsa de japanska tecknen:

Uchi e iku
Sora kara no kisu
Haru no ame

Jag vandrar hem
En kyss från himlen
Vårregn
 
(Det ska egentligen vara "kissu" och inte "kisu", men jag kom undan med mitt misstag ändå) :P

Jag måste skriva fler, det är banne mig kul! Man blir så...japanskt harmonisk av att tänka på regn, röda löv och grodor och allt vad de skriver om.
Trackback
RSS 2.0