Krig

Igår trodde jag ett tag att jag hade fått en släng av den sviniga influensan...men där hade jag som tur fel antar jag, för då skulle jag väl ha feber och hosta åtminstone. Jag gick in till Etnologen för vi skulle ha studiegrupp...och redan på vägen till spårvagnen tyckte jag att min kondition var helt kass och stegen blev oerhört jobbiga. Jag var helt slut när jag stegade in på Etnologen efter att ha bestigit Näckrosdammens kulle. Men så kom jag på att anledningen till att jag var så slut var att det var väldigt hög luftfuktighet, det var inte alls kallt så som jag trott och därför hade jag tagit på mig alldeles för mycket, min kropp befann sig i ett krigsstadium eftersom jag föregående kväll hade försökt bromsa en analkande förkylning med starka medel, jag hade sovit runt nio timmar och var därför inte helt som jag brukade vara.

Under vårt bisarra studiemöte (fråga inte), kände jag mig snart bättre. Men efter att ha satt i mig två koppar choklad och en kopp kaffe (första på fem månader) för värmens skull, mådde jag inte helt bra. Min dag avslutades med en rejäl åksjuka jag drog på mig på bussen hem. Mådde illa i två timmar efterår, allt socker och koffein gjorde sitt till. Det är bara en påminnelse om att jag helt enkelt inte ska dricka kaffe, eller utsätta mig för så söta saker.

Jag har dragit mig för att gymma under de här dagarna, tror att det var senaste besöket som startade min lilla förkylning. Det har lugnat sig nu förvisso, men jag vet inte om jag vågar riskera att bli sjuk ifall jag går dit. Bör kanske vänta till imorgon.
Idag ska vi ha ett nytt studiemöte via skype. Till dess ska jag nog bara duscha, gå och handla lite och försöka komma underfund med vem jag är och vad jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0