Jag säger bara en sak...

Kallpiss! HAHAHAHAHA! Det hade jag aldrig kommit på själv XD
Asgarvar så jag kiknar!

Det var J som så genialt valde att uttala den japanska översötade drycken Calpis på detta sättet.
Jag, J, A och K satt på Etnologen idag efter Fs seminarium om Kanjiinlärning. Jag fattade inte allt kan jag säga. Mina tankar flög iväg åt min uppsats håll efter halva seminariet, jag fick smärre panik, jag insåg att jag måste haffa tag i N och ha möte med henne innan hon försvinner till Japan!
Givetvis är hon i Stockholm nu =(.

I alla fall kläckte J ur sig denna otroligt roliga betoning och när man lägger till As norrländska och andra dialektsbriljeranden...måste jag säga att den här dagen har varit den roligaste på länge, trots att jag var så himla trött. Lyckades sitta lite med min uppsats och fundera ut lite lösningar som kanske kan fungera.

Men allvarligt talat, jag måste ha hjälp av en japan för att klara av att läsa det förbannade författarlexikonet! Ska kanske be Sayaka att hon kommer upp över en helg.

Nu ska jag gå och köpa riskakor. Jag är så trött på bröd! Jag mår ju bara dåligt av det, varför äter jag det överhuvudtaget?
Det är det jobbiga när man har levt på en särskild kost under en längre tid. Går man tillbaka så reagerar kroppen våldsamt eftersom den vant sig vid att inte få i sig vissa grejer. Typ som bröd, pasta och potatis. Jag tycker inte ens det är gott längre. Bröd äter jag bara för att det är mer ekonomiskt för en student. Men ack om jag vore rik...

Trackback
RSS 2.0