Choo vad dyrt!

Skulle man ge 700 kr för en zebrarandig handväska? Inte jag i varje fall.

Igår föll den första snön här i Götet. Jag hade just varit på bibblan och lånat två böcker om Shinto och satt på Humanisten och pluggade Töntseki-text. Så tittade jag ut genom fönstret och se:

遅く来る
羽毛のごとく
そめし雪

Kommer långsamt
som fjädrar
den första snön

Undrar om man kan blanda klassisk japanska med modern sådär? Nåja, det lät fint i mina öron för tillfället i alla fall.

Snön övergick snart i regn. Det regnar fortfarande nu på morgonen. Jag ska gå ner till Curves snart. Det här börjar faktiskt bli roligt!
Sen ska jag fortsätta med Töntseki. Sen måste jag börja översätta mitt utdrag ur författarlexikonet, nog för att det är modern japanska tack och lov, men allt är nästan bara kanji! Nåja, jag kan sakta men säkert se min uppsats ta form framför mina ögon.

Vad ska jag hitta på för lunch sen då? Kumminkyckling kanske...


Trackback
RSS 2.0