Ner till Fyn igen

Tjohej!

Så ska man ner till Danmark om en vecka...ja, det blev så.
Jag har mailat skolan och frågat om jag kan få bo i ett av husen som 6 pers av oss bodde i förra året...så kan man få sova om nätterna utan att en massa packade elever stör. Får väl se hur humana de är på skolan i år.

Det känns ändå bra strategiskt gjort, nu kommer jag jobba från den 10:e juni till 7:e juli, sen har jag i princip två månader kvar av sommaren då jag kan göra annat som är desto roligare: umgås med V, hälsa på kompisar, göra ingenting i solen, söka bostad (det är ju inte fullt så kul men nödvändigt) och förhoppningsvis ta Finlandsfärjan över till vårt blåvita grannland med V och hälsa på hans föräldrar.

Hoppas att jag hamnar i Js buss i år, A har redan mailat en önskelista till företaget, bara tjejer i bussen, bara folk som man känner sen innan, gôtt. Inte många pågar i år inte, R blir förmodligen den ende ifall han tackat ja.

Kollade Family Guy idag, såg en sådan förbaskat roligt felöversättning.
"Do you wanna hear a funny ass joke?"
Översättning: Vill ni höra ett roligt rövskämt?

Gud så jag och brorsan skrattade! XD
"Asroligt skämt" hade ju gått bra...men inte "rövskämt" hahaha!

Åker till Oskarshamn på torsdag med pappa för att hälsa på farmor lite, åker hem på fredagen igen. Då lämnar pappa av mig i Växjö och så får jag äntligen krama om min finska igelkott i några dagar! Sen tar jag tåget ner till Danmark på tisdagen.

Var i stan idag och kollade kläder, letar efter en klänning som man bara kan dra på sig och gå ut i sommaren. Men alla klänningar nuförtiden har ju gravidmodell så man ser ju ut som en ballong. Den enda jag hittade som jag faktiskt ville ha var en jättesöt seglarinspirerad klänning på MQ....för 700 kr.....suck. Inte en chans.
Och så åt jag lunch på sushistället i stan, roligt att ägarna faktiskt är japaner för en gång skull. När jag betalade sa jag tack för maten på japanska...då hajade damen till, hehe. Sen gick jag in på mangacaféet som öppnat i stan. Mamma var med och ville höra mig tala japanska, så jag talade lite med tjejen som äger stället med sin svenske man. Hon var riktigt trevlig. Kändes märkligt att tala japanska i svensk småstadsmiljö men hjärnan vande sig snabbt och så flöt det på väldigty bra. Jag ska in dit fler gånger...bara för att hålla japanskan i trim.

Trackback
RSS 2.0