En vindstilla Fredag

Kort dag idag, vi kom hem innan tolv. Hettan slog an sin dova ton redan vid niotiden, nästan vindstilla var det på de gröna och smått brända fälten. Nu är det bara två arbetsdagar kvar, sen åker jag hem. Tiden har gått ovanligt snabbt den här spenatsommaren. Ikväll ska tydligen folk ut på stan och leta efter en bar där man får gratis öl under en halvtimme. Några kommer nog dra till Netto och handla spiritus för att bli lite packade här på hemmaplan, fotbollsplanen utanför närmare bestämt. Själv gick jag till Netto och köpte yoghurt.

Jag orkar inte sätta foten utanför rummet igen, är så gôtt svalt här inne. En go säng, ett öppet fönster och fågelsång, ibland krävs det inte mer för att man ska kunna ta det lugnt och njuta av att göra ingenting.

Jag tror några av de andra ska till Kertemindes marknad imorgon. Jag var där förra året, packat med folk, bara dyra restauranter att gå på, folk som har loppis på den längsta gatan i stan där de säljer skräp som de inte vill ha längre. Och så det vanliga godis och popcornstånden såklart. Jag hoppar nog det där i sommar.
Jag vill hem nu, längtar till onsdag då jag tar tåget hem. Vill hem till gulliga Bulgur och Jasmin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0