Att vara skämtsamt allvarlig

Ibland tror jag att V har rätt, att det kanske vore på sin plats att bara åka iväg nånstans långt bort, typ Nya Zeeland och börja odla grönsaker och bo i en liten stuga nånstans utanför Wellington. Jag fick sån lust att göra det för en stund sen, bara åka bort och lämna allt jobbigt här hemma. All press för att jag måste hitta ett extrajobb under studierna (som jag misslyckats med i övrigt under två års tid för man ska ju vara "rätt person" hela j-vla tiden!), suck...om jag bara vore i Växjö och pluggade där, då hade jag haft mitt jobb på Polisskolan.

Jag vill gärna ha ett jobb under studierna, typ på fredagar vore bra, för då är jag ledig. Så att man kan tjäna lite extra åtminstone så jag har råd med lite mer mat. Ett helgjobb vore i och för sig ännu mer lönsamt, men när ska jag då ha tid att träffa V? Jag vill då inte offra kärleken för ett jobbs skull!

Jodå, jag ska vara ihärdig med att söka, jag får väl ändra strategi med.

Måste börja repetera kanji och glosor, vet ju inte hur svårt det kommer bli med E-kursen i höst. Enligt F-sensei är den väldigt krävande.
Sayaka kommer till Sverige den 20:e Augusti, jag hoppas kunna träffa henne inte så sent efter det. Måste prata med någon!

Imorgon kanske jag åker till V om han lyckas byta ut sitt jobbpass. Då blir det kärlek och smoothie på menyen.
Trackback
RSS 2.0