Ljuv musik för öronen

Harry Potter-soundtrack that is!

Lärde mig spela Rysslands nationalsång med ackord på piano idag. Ibland får man ju den där lusten att spela nått.


Jag tror jag ska räkna upp allt i matväg som jag inte tycker om, jag kanske rentav är matkräsen som vissa påpekar, med vissa menar jag min gnällspik till pojkvän. Han är inte precis nån allätare heller...but here goes.

1. Vispad grädde (det finns inget värre enligt mig, jag blir så illamående, fy farao för Prinsesstårtor, semlor och allt som innehåller tjock grädde!)

2. Kladdkaka (kommer inte långt efter ettan, varför är så många galna i detta? med grädde dessutom...)

3. Fiskbullar (smakar som en porösare version av korv, som kattmat skulle jag säga, otäckt)

4. Koriander (en krydda som ger mig rysningar)

5. Lutfisk (otäck konsistens, knapp märkbar smak,  varför äter man detta överhuvudtaget?)

6. Ruccolasallad (bara doften ger mig kväljningar)

7. Kronärtskocka (har smakat det en gång i livet, jag gör inte om det)

8. Ärtor (nej, bestämt nej. Skräddaren säger nej)

9. Kokta morötter (smakar blä, varför beröva moroten på dess nyttigheter genom att koka den? dom är ju supergoda råa)

10. Chili och andra starka kryddor (här är det faktiskt främst på grund av allergi, inte smaken)

11. Restauranggjord bearnaise-sås (dom gör den alltid så himla fet, inge' gott alls)

12. Hjortron (varma på glass ska de vara en delikatess sägs det av bärälskarna, men jag är inte en av dom)

13. Paprika i matlagning (finns inget som tar ner mina smaklökars glädje som när paprika finns med nånstans nedrört)

14. Muffins med apelsin/citronsmak (snälla, sluta förstöra dess bakverk med citrusinslag!)

15. Ägg (kan varken äta dom stekta eller kokta, det går bara inte att äta nått vars doft påminner om flatulens)

Så, det där var nog allt jag kom på. Så? Är jag kräsen?

En av farmors avlägsna släktingar måste ha gett ordet Kräsen ett ansikte, under större delen av sitt liv (hur långt det nu var) levde hon för det mesta på sockerbitar. Undrar hur hon såg ut....

Hm, jag lyssnar på lite blandmusik just nu, jag kom på en sak. När man lyssnar på Anyone of us (stupid mistake)...så låter det som om det är en kvinna som sjunger. Ärligt talat, där har vi en man med feminin röst, eller snarare ett feminint sätt att sjunga på.
Jag blev lika förbryllad när jag hörde Annie Lennox första gången (i soundtracket till Konungens Återkomst, jag visste inte vem artisten var), kunde inte avgöra om det var en karl eller kvinna. Vissa människor har intressanta röster.

Vilka funderingar man har egentligen....

Trackback
RSS 2.0