K k k k kallt!

Det är så kallt inomhus nu! Utanför dörren är det 13 minus, men så fort det sjunker under 18 grader inomhus blir tillvaron något huttrande. Här går man och trippar på det kalla golvet i fårskinnstofflor!

Brorsan har fått låna en DVD-box med Dario Argentos bästa filmer, även jag blev nyfiken på denna Italiens Hitchcock.
Det går lite trögt med tittandet bara, då tv:n ofta är upptagen på nedervåningen får jag försöka be min dator snällt att spela dom för mig, min dators DVD-spelare har dock börjat refusera nästan allt man stoppar i den. Så jag lyckades inte se Suspiria som jag ville. Men några dagar innan tillät den mig att se Argentos version av Phantom of the Opera, så fort jag såg omslaget insåg jag att jag sett den innan.
Jag såg den i Molkom under en kväll på Gamla då T satt och tittade på den i tv-rummet. Jag såg bara en del,  jag tyckte det var märkligt att fantomen brutalt mördarde och delvis åt sina offer och dessutom i princip våldtog Christine.
Men när jag såg den i sin helhet så storgrät jag på slutet. Kärleken kan vara vacker....om även i bisarra situationer.

Jag borde öva kanji, jag har inte övat nån japanska sen jag åkte ifrån Götet! Jo, i huvudet finns det ju, men jag borde repetera nått skriftligen. Jag har varit lat. Men, jag får säkert repetera mycket ändå i Japan. Hoppas bara att jag hamnar på rätt level efter att ha gjort placeringstesten.
Trackback
RSS 2.0