Ett underbart farväl

Idag flyttade jag ut ur lägenheten, efter 3,5 timme var allt urplockat och städat...kändes oerhört gôtt att lämna det där stället, jag ska bara titta till lägenheten en sista gång om några dagar så ingen post blir lämnad kvar.

Fram till avresan är jag så inkvarterad hos mormor. Det blir till att plocka ihop allt jag ska ha med mig imorgon från alla grejer vi släpat hit på släp innan familjen åker hem igen imorgon. Det kommer nog inte bli ett lika skojigt avsked då, är nog aldrig lätt som förälder att släppa iväg sin dotter/son till andra sidan jorden sådär. Jag o andra sidan har de senaste dagarna bara känt mig mer och mer bekväm med tanken och det känns inte alltför skrämmande längre, jag har ju fått en speaking-partner som väntar på mig i Japan, en 19-årig kille som heter Yasuharu. Han kommer bli min flytbräda i den turbulenta japanska ankdammen tror jag. Synd bara att han gillar att prata engelska...suck, jaja det kommer man nog inte undan.

Den här veckan ska jag ägna åt repetition, diverse inköp i Götet och så ska jag gå på bio med E på tisdag och se Yes Man. Blir skoj.

Jag blev förkyld...attans! Men med lite beska droppar, Kanjang och Jäger så löser sig det mesta på några dagar.
Nu blir det lite nattlig sömn.
Trackback
RSS 2.0