Solovårad av Stig

Anlände till mormor i förrgår, här ute på vischan har de minsann lite antydan till snöslask i dikena. Men det regnade snart bort, som vanligt. Kallt är det i alla fall.

Igår satt jag hela dagen och sökte jobb i Norge. Blev medlem på en sverige-norgesajt där man kan söka jobb. Tog en himla tid att fylla i alla uppgifter, men det får det nog vara värt. Jag blev klar runt midnattsnåret ungefär.

Annars har jag umgåts med mormor, hjälpt till att handla på Netto, vart på loppis bland folkträngseln och kollat på Postkodmiljonären. Igår kväll satt vi ett litet tag och sippade Cointreau medan vi lyssnade på en EP med Stig Järrel.

Jag hittade en gammal fin teburk i deras källare, där kan man hitta vad som helst. Filmare som önskar sig rekvisita från 60-talet och framåt skulle kasta sig över allt som finns där nere.

Just nu är mina tankar i Danmark. Jag tänker på de av mina klasskamrater som just nu ska skriva JLPT. Hoppas det går bra för dom. Jag hade tänkt skriva provet också, men kände inte att jag kunde slänga ut pengar på något som inte är obligatoriskt...och som jag inte har övat inför.

De västergötska skogarna gav mig inspiration till en haiku igår.

冷たそう
藤色ごとく
秋の森


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0