Mirakel sker

.............Jag klarade mig, fick G på både hörförståelsen och Koten-tentan! Mirakel sker trots allt.

Sitter och spelar en skiva på Spotify, samma julskiva som jag lyssnat på vartenda jul sedan jag var 6 år: "Lars Vegas Trio, Lars Christmas"

Det är kul när man lägger märke till småsaker på skivan som man inte gjort som liten. En massa vuxenskämt och ord som man inte förstod osv. Det får mig att förundras över hjärnans funktion. Trots att jag kunde den här skivan utan och innan när jag var liten så måste det ha varit en massa "död information" eller hur man ska uttrycka det, som min hjärna inte lade vikt vid, eftersom jag inte fattade vad t.ex "elitserie" vad för något osv.
När gruppen diskuterar glöggrecept så lägger Elvis fram sin Hockeyglögg, man ska koka upp en målvaktshandske i två liter vatten och tillsätta kryddlejlika och päron. Helst ska det vara en väl använd handske, helst i elitserie.

Undrar hur jag tänkte när jag hörde det...

Snart ska jag gymma och sen blir det ut på stan och fixa de sista julklapparna. Ikväll ska jag försöka sitta med uppsatsen, måste fylla ut 8 sidor till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0