Guldstjärna

Fick en guldstjärna idag, hehe!

I morse tog jag spårvagnen till Hjalmar Branting och gick runt lite. Hittade en kul modebutik som hade utförsäljning. Fann en mysig, rolig tunika med katter på, men det var 100% polyester, så då är det inget som håller i längden. Noppvarning!

Kollar lite på film just nu, har suttit med uppsatsen i tre timmar, 27 sidor skrivna yeah! Nu börjar det snart bli dags för sammanfattning.
Jag blev utkälld via mail av en av våra lärare. Jag hade ställt en fråga till henne som rörde klassisk grammatik från min uppsats. Jag tänkte ju liksom att det var bäst att fråga henne eftersom hon ändå har undervisat oss i ämnet. Men tydligen gick inte det för sig.... obehagligt.

Läste en mysko sak på expressen idag. Om ett underligt bröllop. För första gången i historien har en kille gift sig med en fiktiv karaktär från en Nintendo DS-spel! Killen är givetvis japan. Det får mig att undra hur pass patetisk man kan bli. Då kan ju killar som måste supa sig asfulla för att våga ragga, faktiskt känna sig lite stolta. De är åtminstone ute bland riktiga människor. Ja, jag vet. Japan är ett förunderligt land. Jag undrar när den första vigseln mellan människa och robot kommer inträffa...dröjer nog inte länge.
Jösses vad rädda vi människor har blivit för varandra. Mänskliga relationer, finns det något svårare?
Trackback
RSS 2.0