"Goder morgon i denna sal"

Glad Lucia på er!
Steg upp traditionsenligt klockan 6.55 för att se på SVT:s Luciatåg, detta året sänt från Växjö. Såååå mycket bättre än det Malmöska tjafset förra året.
Vackert var det och maken till duktiga elever har jag sällan hört.

Hade svårt att somna igår, hade sådan våldsam magvärk! Vet inte om jag hade ätit nått olämpligt eller vad det var. Undra på att jag sov som en stock sedan när jag väl lyckats somna. Jag måste ha sovit djupt, för jag var förvånansvärt pigg när jag vaknade.

Igårnatt drömde jag att jag tillsammans med ett par polska killar skulle återskapa ett illdåd. Vi skulle ta oss in under en Konsumbutik full med handlande människor, via ett väldigt komplicerat kloaksystem och placera ut en bomb och spränga allting i luften...precis så som Michael Jackson hade gjort. (?)

Sedan drömde jag att mormor hade anställt ett hembiträde. Hon var i tjugoårsåldern men kom ifrån 50-talet, så hon var svartvit och pratade som de gör i pilsnerfilmerna. Det är ett moment som jag aldrig har sett i en dröm innan, att allting är i färg utom en sak. Tänka sig vad hjärnan kan hitta på.

Ikväll blir det fest, hoppas att min hjärna funkar bättre än förra gången.

Det märks att det är kallt ute. Hatar vintern för detta årliga lidande:

Det strålar en gnista förunderligt blid
I håret på vintern uppstår
Det spretar och flyger och ger mig ej frid
Och massor av stötar jag får

När luften blir kall och när frost faller på
jag borstar mig galen och suckar som så
"Ja, då vet man, att snart är det jul"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0