"Behövs det mer sprit?"

Vaknade vid 12 idag, huvudet kändes tungt. Hade precis haft en dröm om baksmälla. Men i mitt fall rörde det sig nog bara om generell trötthet efter gårdagens party.

Gårdagen ja. Jag hade med kort varsel fått reda på att jag var inbjuden till Yukinas 23-årsfest. Jag hade fixat en present, Munkte (min personliga favorit) och en fin teburk. Vi som var bjudna samlades i stan och firade födelsedagsbarnet med att spisa tapas på MiCasa. Yukina var förbluffad över min inslagning av paketet, hon tyckte den var bra! Haha, den knyckliga historien, jaja. Hon blev väldigt glad i alla fall. Efter det åkte alla hem till henne och fortsatte festen där. Jag fick smaka god sake för en gångs skull, inte illa. Trots att jag redan då var trött av mörkret och av koncentrationen att försöka förstå det mesta utav vad som sades, hade jag en väldigt rolig kväll. Det känns fortfarande lite jobbigt att Yukina måste säga allting två gånger till mig innan jag fattar, dessutom säger jag aldrig så mycket när jag är i hos henne bara för att hjärnan har fullt upp, men i slutändan så gör det inte så mycket. Jag ger mest medhåll eller förklarar nått enkelt eller ställer enkla frågor...men man lyckas ändå göra intryck på människor med sådana små medel.
Det blev i alla fall en väldigt rolig kväll även om jag höll på att somna de två sista timmarna. Jag tillfrågades vid ett tillfälle om jag behövde mer sprit. Nä, då hade jag med all säkerhet slocknat. Det är onödigt att bli påverkad egentligen. Det slöar ner hjärnan så mycket, särskilt när man försöker prata ett språk som kräver att man tänker efter.

Det ska tydligen bli fest senare i veckan också. Jag blev bjuden dit med, hoppas att det stämmer så det inte bara är fyllesnack. Nåja, värdarna bestämmer. Vad gör man inte för allsång med Tommy Körberg och Solstollarna hehe.

Min frukost idag blev torsk och morötter. Jodå, det funkar det också. Men efter att ha suttit med uppsatsen i fem timmar orkade jag inte laga till nånting. Så jag gick ner och köpte pizza. Det är typiskt att en av ens gyminstruktörer skulle komma förbi just då. Känns lite dumt med tanke på att jag har gått upp ett kg sedan jag började träna och ska göra månadskoll imorgon. Haha, livet är allt bra ironiskt ibland.

Jag satt och kollade lite youtubeklipp igår, jag gillar ju ordvitsar, så det här är mina nya favorit  http://www.youtube.com/watch?v=XOCMQ6o80bk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0