Yay Jay!

Jay vann Project Runway! För en gångs skull vinner nån man hejat på hela tiden!

Så vart man hemma igen från de värmländska skogarna och 50-årsfirande. Det hela var trivsamt och utan krussiduller.
Det blev mycket fyrar...
Och så har man lärt sig ett nytt värmländskt ord innehållandes sex ö:n "Gôlfbôllsôpphôllôrô".
Det är en rolig släkt man har.

Bara en vecka kvar nu, usch vad tiden går snabbt igen. Jag känner mig aningen oförberedd inför kursstarten, har ju inte pluggat kanji lika mycket som jag skulle önskat, har bara gått igenom mina senaste runt tre gånger i sommar. Men jag kommer att sitta och rårepetera dagarna innan första lektionen.
Men något har man väl vunnit på att kolla igenom några animeserier, checka vartenda nytt eller gammalt ord som uppkommit och som man inte är säker på. Hoppas det dyker upp några utbytesstudenter att prata med, det ska ju enligt ryktet komma runt 20 stycken den här terminen.

Jag gillar inte när saker försvinner för mig! Min hårfön och plattång är fortfarande borta och så saknar jag ett antal DVD-skivor!
Hehe, vilka problem egentligen...

Imorgon blir det ut och jogga för min del, har inte gjort det på länge nu. Får klä mig i rosa så inga skjutglada nissar tar mig för en råbock.
Jag kommer ihåg när man var liten och skulle ut i skogen vid den här tiden på året, då satte mamma på mig den mest skrikrosa mössa hon kunde hitta och sa åt mig att föra massa oväsen så att det inte skulle råda nått tvivel om att här gick det en galen liten människa i skogen...och inget rådjur.

Arrggh, myggbett mellan fingrarna! De kan sina strategiska ställen de små liven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0