Krångel och nötter

Har fått tid för arbetsintervju i Götet, kommer kanske jobba extra som brevbärare i höst. Den som lever får se.

Är smått irriterad nu, mina betyg från Japan har ännu inte anlänt varken till GU eller hem till mig. Jag mailade min lärare på GU i ren desperation och skickade mail till Kansai Gaidai också, dock med något mindre förskräckt ton men ändå så pass att jag inlindat ger dom beskedet att SÄTT FART NU DÅ! Givetvis har dom semester nu på kontoret där borta...5 dagars semester, that's Japan.
Jag behöver nämligen mina betyg därifrån för att kunna tillgodoräkna dom som hp så att jag överhuvudtaget kan börja E-kursen! De har tre veckor på sig.

Jag var hos tandläkaren igår, årskontroll. Satt i väntrummet och hörde Nordman nånstans ifrån något av rummen...
"det gör ooont, men gå ändå..."
Haha, tänkte jag. Bara de inte börjar spela Lena PH's låt också.  Det hade blivit en rolig scen. Ifall jag skulle gjort nån liten kortfilm hade den utspelat sig på en tandläkarklinik där man bara spelar låt som innehåller ordet "ont" på CD-spelaren.
"Ont! Det gör ont men ändå. Jag har klarat mig rätt länge, jag börjar bli van".
Det där kan man förresten säga om mig, jag har åkt in och ut från tandläkarkliniken sen jag var 6 år. Har väl dragit ut ca 8 tänder, haft smärtsamma tandställningar under flera år och lagat en 5-6 hål. Så man är väl rätt härdad vid det här laget, men ändå känner man av nervositet inför en årskontroll.
För när jag går till tandläkaren nu för tiden så innebär det alltid ett hål...i plånboken. Visserligen hittade dom ett  litet hål i en framtand den här gången också (odd place), men i övrigt var allt bra. Ett litet hål sa dom, blir inte så dyrt att laga, bara ca 900 kr. Jovisst, jag tackar för att de håller sig under Gustav Vasa-lappen...men ändå, dråpligt för en fattig student.

Var i Kristianstad med mamma igår, hittade äntligen min midjekofta till klänningen, det blev en blågrön sådan.
Sen gick vi in på affären som säljer naturgodis, gojibär och te mm. Det var första gången jag var därinne, det blev lätt min favoritaffär nummer 1! Underbara dofter, ljuv musik från öst på svag volym hördes. Te i alla upptänkliga smaker i vackra burkar, nötter, torkad frukt, delikatessvaror, örter, kryddor, mandlar, choklad, oljor och allt möjligt annat roligt.
Jag köpte grönt te med vildkörsbär och svart blåbärste i lösvikt. Jag bara älskar te!
Hade jag studerat i Kristianstad hade jag sprungit i den affären ofta.
V säger att han funderar på att läsa några kurser där efter att han utbildat sig i Växjö eller Kalmar. I Kristianstad finns nämligen kurser i Evolutionsmedecin eller vad det nu hette. Ska introducera honom för butiken nån gång.
Trackback
RSS 2.0