Return of the dongel!

Finally! Min nät-dongel har återfunnits efter ett halvårs spårlösa frånvaro! Har börjat riva ute i uthuset bland alla mina grejer och så hittade brorsan dongeln i en  stor låda med böcker och papper, DÄR hade NÅN lagt den och inte tänk mer på det. Nåja, nu är den tillbaka i alla fall. Fattas bara hårfönen och platt-tången, men jag gissar på att dom dyker upp snart med.

Ja, nu är det packning inför flytten som har börjat. Jag glömmer ofta hur gôtt det är att slänga ut allt gamert' bôs som man har i sina lådor och förvar. Har rensat bland mina kläder, en hel kasse ska iväg till 34:an, en hel kasse ska iväg till soptippen. Jag har inhandlat lite nytt till garderoben, önskar dock att jag hade mer gröna sedlar att spendera...men det har jag som vanligt inte. Håller ändå på att leta efter en bolero eller vad de där så midjekoftorna heter, har märkt att det blir väldigt snyggt till min nya klänning som jag ska ha på min morbrors 50-årskalas om två veckor.

Så vart vi ju på Öland också i två veckor, jag tog med V dit för första gången. Om det nu blir så att vi båda till slut hamnar i Kalmar så lär det bli fler vistelser där i stugan om året för oss tror jag.
Mamma och jag åkte till Gotland och var där i nästan tre dagar precis som förra året. Och precis som förra året så var det alltid nått som krånglade. Förra året var det storm så vi inte kunde ta oss hem så som vi tänkt. Och nu i år så klantar dom till sig rejält och KROCKAR med färjorna så att inga färjor kunde avgå från Grankullavik, utan mamma och jag fick sätta oss på en båt över till Oskarshamn för att därifrån ta färjan över till Gutemålsön. Det blev ett himla åkande med båt på båda hållen.

På Gotland gick jag för en gång skull i mina medeltida kläder, medeltidsvecka som det var. Jag köpte mig ett par örhängen, ett fint klotljus, en rolig tvål och lite Japanmyntaolja. Men...nu kan vi det här, sa mamma och jag.  Nästa år åker vi norröver, kanske blir en fjällvandring eller så. Har ju aldrig varit längre upp än Värmland.

Här har vi årets kull:

Lilla lodjuret Jasmin och pantern Bulgur.  Mamma Couscous är nöjd.


Jasmin drar sig inte för att visa att hon är två minuter äldre än brorsan.
Trackback
RSS 2.0