Har du sett herr Kantarell?

Ett A och tre A-....inte illa om jag får säga det själv ^_^
Betygen från Japan kom igår, min lärare mailade till mig. Jag trodde inte att jag skulle få A- i både speaking och writing. När man är på en ganska hög nivå på språkinlärning plus att man ska anpassa sig efter den främmande omvärlden så tänker man desperat: Jaja, bara jag får godkänt!
Så jag är nöjd. Mitt A fick jag i The Body and Communication of Japan. Mm, det är allt mitt ämne det. Trots att jag knappt sa något alls på lektionerna och fick en smärre blackout på en redovisning då det engelska språket svek mig totalt...så skrev jag alltid bra uppsatser. Det var väl det som vår lärare gick på mest antar jag.

Så det börjar ordna upp sig, jag ska bara få ett intyg på att jag ska studera i höst på E-kursen, så jag kan även gå till jobbintervjun.

Var ute med pappa en sväng i skogen i morse, hittade lite kantareller. För ikväll blir det kräftskiva med räk&svampomelett! Det vill säga pappa och jag ska ha kräftskiva, mamma och brorsan ska ha tacokväll för de är icke förtjusta i skaldjur.

Har tagit farväl av min igentejpade mp3-spelare och välkomnat mammas gamla som bara legat oanvänd, en Creative Zen. Funkar för mig, jag behöver inga bildskärmar inte. Har en ny favoritlåt med Alphaville: "Big in Japan".

Hur kommer det sig att 80-talslåtar är så bra, men deras videos så kassa? Dåtidens teknik och hela det köret men, från och med nu ska jag inte kolla på gamla videos ifall jag tycker låtarna är bra. För det visuella förstör ofta det audiella intrycket...tycker jag.

"Jag blir hellre jagad av vargar" är inget undantag, även om bakgrundskillarna är ganska roliga.





Trackback
RSS 2.0