Citat och grönt te

"Njut av livet. Tänk på alla jävlar som aldrig blir födda" av vår lärare Göran, R.I.P

"Det heter inte improvisera, det heter forska när man inte vet vad man gör!" av Magnus & Brasse i Kirurgerna

"Det är inte så att jag har glömt det, jag kom bara inte ihåg" av älsklingen över telefon häromdagen.


Drack grönt te härom kvällen. I botten utav koppen brukar som vanligt de små tebladsresterna samlas, inget konstigt så.
Men, då fick jag konkret bevis på att grönt te är så hälsofrämjande som det sägs. Jag tittade ner i koppen och vad såg jag?
En perfekt yin&yangsymbol!
Då tänkte jag "ooh, this is good stuff!"
Jag brukar faktiskt tro på tecken och dylikt som visar sig på ett eller annat sätt. Ibland är det nästan skrämmande det där.
Har ni också nån gång tänkt på ett särskilt ord eller mening utan nått som helst sammanhang med er omgivande miljö eller situation...och så dyker det ni tänkt på upp bara sådär i nån form? Eller att det ni stilla önskat helt plötsligt sker bara sådär, precis efter att ni tänkt tanken?

När jag bodde i Växjö och gick ut från mitt rum och ut på gatan för att gå till universitetet så råkade jag tänka på när min hyresvärd bytte säkringar sist. Jag hade sett honom stå på en pall ute i hallen och pillat med säkringsskåpet och mumlat nått ogreppbart om "jaha...fan då, nähä?" I alla fall, just som jag tänkt ordet säkring....visst fasen ligger det inte en säkring två meter framför mig på gatan! Jag blev så paff, det var så malplacerat! Det hade vart normalare om jag hade sett säkringen på gatan FÖRST och SEN associerat det till hyresvärden.

Jag tror inte att allting ogreppbart betyder nått särskilt, men lite lustigt är det allt.

Trackback
RSS 2.0