Casanova och chokladbananer

I torsdags fick jag träffa Vs föräldrar för första gången, det gick väldigt bra. De var jättetrevliga och var väl som föräldrar är i allmänhet. Jag bjöd dom på middag och det lyckades det också. Enligt V fick de ett mycket bra intryck av mig, känns bra. Jag blev impad av att hans mamma kunde förstå mig ganska bra när jag pratade svenska i normaltakt. Annars fick V agera tolk ganska mycket. De hoppas att jag ska åka och hälsa på dom i Finland till sommaren. Det tror jag inte ska vara nått problem.

Jag fick en present av dom också.
Den här koppen fick jag av Villes föräldrar, den har de fyra årstiderna runt sig.Den här fiiina tekoppen.

 

Efter att hans föräldrar åkt hem spenderade vi helgen framför tv:n mer eller mindre. Fast jag var ju tvungen att plugga eftersom tentorna står och lurar bakom hörnet. V var så snäll och sprang och handlade, lagade mat OCH diskade så att jag kunde få läsa i lugn o ro. Sen gick vi upp till videobutiken där V sett att man kunde köpa 3 filmer för 99 kr. Vi hade trott att man bara fick välja ur en liten låda, men det visade sig att det gällde hela sortimentet i affären! Ägaren ska nämligen köpa in helt nya filmer snart och vill därför bli av med allt det gamla. Så efter 15 minuters letande och väljande gick vi ut därifrån med Casanova, Visitors och Polarexpressen. Vi kollade på Casanova på kvällen och gjorde bananer med choklad i ugnen, ack så gott.

Jag vinkade av V på stationen för några timmar sen. Nu ses vi inte igen på två veckor. Jag är avis på de par jag känner som bor ihop. När ska jag nånsin få kalla mig sambo och skaffa katt?

Trackback
RSS 2.0