En tenta gjord, två kvar

Idag hade jag min första tenta, Shinbun-tentan. Det var faktiskt inte alltför svårt, jag hoppas på att det blir ett G. Blev ganska trött i huvudet av att ha koncentrerat sig framför en dator i en och en halv timme. Men jag gjorde mitt bästa i alla fall.
Efteråt gick jag till bibblan för att söka upp en ny japansk novell eftersom jag tydligen helt missförstått vår diffusa senseis önskemål om vilken era boken ska vara ifrån. Inte före Meiji, helst EFTER Meiji var det tydligen. Jag blev ganska arg över att hon inte svarade på mitt mail förrän efter fem dagar för att upplysa mig om det, för nu har jag ju redan läst ut nästan hela den boken jag valde först. Men nåja, jag kommer att hinna med hemtentan ändå. Jag letade upp "Confessions of a mask" skriven av Mishima Yukio på 50-talet, handlar om en 14-årig pojkes hemliga förbjudna kärlek i efterkrigstidens Japan. Det sägs vara Mishima Yukios egen självbiografi. 
Ett fan av yaoi som jag är så kunde jag ju inte motstå hehe. 

Resten av dagen kommer jag tillbringa med att plugga inför tentorna imorgon, kanske kolla ett avsnitt av Inuyasha och börja läsa boken. Känns mest som om jag behöver vila huvudet faktiskt. Åtminstone nu.




Kommentarer
Postat av: Louise

Lycka till med tentorna! Jag har tenta på fredag jag... Okej, hoppas du kommer till Japan, det är en stor upplevelse skulle jag kunna tro. Och ett halvår klarar ni ifrån varandra, även om det är jobbigt, tror jag, det hade varit värre om det varit ett helt år ju ;) Kramar!!!

2008-10-29 @ 11:32:10
URL: http://lexieli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0