Måttligt förvånad

Här gick jag och tänkte att den ena tentan var lättare än den andra och att det gick bättre på den första än den andra. Så var det helt tvärt om. Jag fick precis VG på J301-tentan som jag tyckte för en gång skull var svårare än kanjitentan. Och på kanjitentan som jag tyckte det gått så bra på fick jag bara G på (84,3%). Lite lustigt, för den delen av kanjiprovet som jag tyckte gick lättast var den del jag fått flest fel på och på de svårare delarna hade jag nästan inga fel alls. Jag fick mitt G på shinbuntentan, jag hade ändå 70/90 poäng, inte så dumt tycker jag. Gôtt att det var över.

Jag, mormor och hennes man var på bio igår. Vi såg Arn, riket vid vägens slut. Jag hade gjort misstaget att beställa platser precis längst fram (på datorn såg det ut som om det var längst bak). Så mina ögon var helt slut efteråt, jag var i övrigt redan lite trött innan vi for till bion. Så jag gick och lade mig redan halv tio igår, skulle egentligen sett en dokumentär på nätet med Ville under kvällen men kände att om jag skulle fästa blicken på en skärm en minut till så skulle ögonen brinna upp eller nått. Filmen var i alla fall bra, den skiljde sig mycket från första delen. Jag funderar på att ge böckerna en andra chans, jag har ju bara läst den första och det var många år sen.
Det var många enligt mig mycket fagra män som spelade i filmen, helt okända ansikten men som man hajjar till när man ser och undrar "var har de hittat honom?". Så hade de ju lagt in en komisk upplyftande karaktär också, givetvis en norrman. Jag hoppas att han finns med i böckerna.
Fasen alltså, jag skulle vilja gå på bio oftare. Skulle vilja se Låt den rätte komma in. Jag har faktiskt aldrig sett en skräckfilm på bio när jag tänker efter.

Från och med nu kommer jag bara att ha en lektion från 13.30 på tisdagar eftersom realia-biten är avklarad så att säga, det blir gôtt med lite sovmorgon plus att man får en halv dag att hinna med annat göromål.
Jag har börjat lite på min hemtenta, ska nog fixa klart den imorgon under den tiden. Sen ska jag nog också kila upp till videobutiken och fixa hem lite fler filmer ifall det finns nått av intresse. Hittade nått japanskt skräckäckel förra gången plus en okänd svensk komedi som kanske kan falla mig i smaken.

Jag måste klippa mig snart också, funderar på att gå till frisörskolan, de tar 100 kr för en klippning där om jag inte minns fel.

 Jag saknar en sån här nu....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0