"Gud, du gav mig gallsten, jag gjorde en marrackas"

Sitter och lyssnar på ljudböcker ganska ofta nu för tiden. Sen i våras har jag lyssnat på hela Narnia-serien och har nu slutligen kommit in en bit på sista boken (Den sista striden). Men idag lyssnade jag på Mark Levengoods bok "Sucka mitt hjärta med brist dock ej", herregud vad jag skrattade. Han är då en helt fenomenal människa! Visserligen har jag bara lyssnat på första CD:n än så länge men det lovar ju gott om man börjar skratta efter bara 8 sekunder. Han har en viss berättarförmåga han.

Första advent idag, tänd ett ljus och låt det brinna och allt det där...
Jag har i alla fall haft ytterligare en alltför kort helg med älsklingen. I fredags så åkte vi in till stan för att jag äntligen skulle få utnyttja min födelsedagspresent (jag fick handla vad jag ville för 500 kr). Detta visade sig dock inte vara så lätt. Jag tycker alltid det är lite svårt att gå runt och titta och be om smakråd ifall plånboken hela tiden tittar trött omkring sig och vandrar iväg och ställer sig utanför affären och väntar som en bunden hund efter 3 minuter. Jag testade lite jeans som inte passade så bra plus en halvrolig klänning (en sån där jag-ser-ut-som-en-ballong-klänning som är på modet nu) på H&M på Nordstans övre plan. Älsklingen ville att jag skulle testa en speciell typ av jeans som han trodde skulle passa mig bra, problemet var bara att han varken ville eller kunde beskriva hur de såg ut "jag vet när jag ser dom". Därav kunde ju inte jag hjälpa till med att leta upp dom, vi hittade dom aldrig.

Efter lite strövande gick vi in honom på nedre plans H&M där alla färgglada grejer finns. Där plockade jag åt mig tre långärmade toppar (som är en extrem bristvara i min garderob), provade snabbt, konstaterade att de såg bra ut och bad honom ställa sig i kassan och betala (hihi). Det blev en kall grönblå, en mörkbrun och en mörkcerise med svarta träd på. Finnemang.

Sen gick vi uppåt Avenyen till Hotel Scandic Ruby för att se om det fortfarande fanns biljetter kvar till en stand-up-show i december. Vi hade faslig tur, två ståplatser kvar! De underhållande är inga mindre än Henrik Schyffert och Andre Wickström, kommer bli festligt!

Imorgon ska jag stiga upp i ottan och sedvanligtvis se på första avsnittet av julkalendern 7.15
Men nu är det Wallander som gäller.

Kommentarer
Postat av: Louise

Haha, två ståplatser! Haha, ja det är ju en stand-up-show... ;)

2008-12-01 @ 10:42:21
URL: http://lexieli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0