Hatar Mac-datorer!

Pluggade lite imorse, mest kanji. Sen åkte jag in till stan nån gång vid halv två för att inte fastna i soffan med alla papper och slöa hela dagen. Jag tycker om att gå på stan, i den bemärkelsen att bara på stan utan att köpa nått. Bara gå och gå medan mörkret lägger sig över stan och till och från lyssna på folks samtal lite diskret.
Jag åkte ner till Järntorget för att eventuellt kolla i nån affär, jag hittade inget av intresse men rätt vad det var så sprang jag på JB. Jag har inte sett honom på nästan ett år så det var en rolig sammandrabbning. Tydligen så jobbar han som vikarie på skolorna runt om i Haga, haha ungarna måste älska honom!

På Indiska inhandlade jag lite mer ljus, sånt går ju åt i vintertider. Jag gick förbi Biopalatset och kollade visningstiderna för Vi hade i alla fall tur med vädret igen, jag funderar på att gå imorgon faktiskt....eller med tanke på att tentorna stundar så kanske det ändå är bäst att gå när de väl är avklarade. Jag får inte med mig V på den filmen för han har inget intresse av den säger han. Nån som vill gå med mig?

Nu doftar rummet av White Blossoms, tja...det är en blommig doft i alla fall.

Vi gjorde en testtenta i torsdags på shinbun-lektionen, för mig gick det inte alls bra....men det tror jag mest berodde på att den satans jävla Mac-datorn inte ville göra som jag ville! Varför i hela friden har de Mac-datorer på universitet när det nästan alla använder PC? I varje fall känner jag inte många som har Mac. Översättningarna gick i alla fall inte bra, jag fick tillbaka resultatet av läraren idag, jag fick 62% rätt. Men jag blev ändå förvånad över att jag kunde få godkänt trots att jag dabbade mig såpass mycket. I och för sig var det en omtenta vi fick testskriva, och omtentor tror jag har tendens att vara aningen svårare än originaltentan. För texten vi skulle översätta förstod jag inte mycket av, den handlade om finanskrisen. På originaltentan översatte vi en text om Snömannen. Så det är liiite skillnad tycker jag.

Trackback
RSS 2.0