O heeeelga naaaaatt!

Glad Lucia på er!
Steg upp imorse och tittade på SVTs sändning utav Lucia 07.00
Den här gången sänt ifrån Malmö av alla platser. Jag tyckte inte om deras moderniserade upplägg av det, många låtar hade väldigt konstiga arr. Mitt i allt hade de också inslag om årets valda Lucia och hennes eftertrupp och var de skulle lussa under dagen i Malmö.  I inslaget där de sjöng för de hemlösa hade man intervjuat några män om vad de tyckte om Luciafirandet idag. Då de svarade hade man lagt till undertexter!  Visserligen var det ibland väldigt grov skånska men ändå...jag tyckte det var oerhört lustigt.

Vad jag längtar hem nu! 8 dagar till i den här gôtt-mosiga staden och sen bär det av hemmåt till julfirandet med familjen och katterna som jag saknar så. Men först så ska jag få reda på mina betyg på måndag, det blir väl antagligen då jag får reda på om jag kan åka till Japan eller inte. Tänker nog se Vi hade i alla fall tur med vädret igen där på kvällen efter.  Sen kommer V hit på tisdag kväll och stannar till lördag då han flyger hem till Finland. Det blir för övrigt den troligtvis sista gången som vi tillbringar tid i den lägenheten. I mitten av januari kommer jag att flytta ut, när jag sen kommer hem från Japan i maj så kommer jag nog sitta boningslös ett tag känner jag. Är ju sån himla bostadsbrist i Götet. Fast jag kommer nog inte att befinna mig i Göteborg under sommaren i alla fall, kanske är i Norge eller nått. Fast jag skulle vilja vara i Växjö om det gick att hitta ett jobb där. Skulle så gärna vilja bo under samma tak som V åtminstone under sommaren för att se om det fungerar eller om vi tar kål på varandra.

Trackback
RSS 2.0