Noël blanc

God jul på er alla!

Imorse när jag vaknade såg jag att det var lite frost på marken, alltså var det lite vitt åtminstone tänkte jag. Men så givetvis på förmiddagen så började det ösregna....så har det regnat hela dagen igenom. Ända tills för ca 5 timmar sen....då det började snöa! Den kom i sista minuten, så vi har fått en vit jul i alla fall! :)

Min mormor och hennes man är här och firar med oss. Alla tre katter var med oss också vid julklappsöppningen, mysigt. De fick inslagna sardiner i tomatsås av mig, sånt smakar ju ändå bara kattmat tycker jag (tro mig, jag har ofrivilligt smakat brukmat en gång).

Här är vad jag fick:
1. Senaste CD:n med Enya
2. En pyjamas
3. Ett stort doftljus
4. Ett smycketräd (ett sånt som man hänger sina smycken på)
5. Skålar och ett fat ur Höganässerien
6. Rosa sängkläder med hjärtan på
7. Eterisk pepparmintsolja
8. En flaska Riesling
9. En DVD-box med Systrarna Brontë
10. DVD med Harry Potter och Fenixordern
11. Bok: Snablar! av Arto Paasilinna
12. En engelsk ordbok
13. Kattalmanacka för 2009
14. Mörklila tröja
15. Tre tesorter plus tekula (från älsklingen såklart)
16. En trisslott

Av allting måste jag säga att jag blev mest glad över pepparmintsoljan, för den doften innebär så mycket känslor och minnen för mig. Om min eventuella rumkompis i Japan inte har något emot det, tänker jag bränna lite olja då och då så att jag kan sluta mina ögon, andas och minnas....

Vi kollade som vanligt på Kalle Anka idag, men för första gången så tänkte jag "nu börjar det bli tjatigt faktiskt" och jag har ändå bara sett det max 20 år i rad. Mina föräldrar har ju bänkat sig framför det varje jul ända sen 1960! Undra på att pappa somnar vartenda år.
Sen så kollade vi på Tomten är far till alla barnen, den har jag bara sett en gång innan, när den kom på bio för 9 år sen. Kjell Sundvall kan sina saker han....hehe.

Imorgon lutar det åt att jag drar ut med R på en juldrink på stan tror jag, blir nog skoj.
Sen besöker vi våra vänner i Karlskrona under helgen, det ser jag fram emot. Jag har inte sett varken M eller A på länge. Sen blir det tjejkväll hemma hos L efter det, nice.

Nä, nu ska även den här julaftonen få sig ett slut också. Fasen att ett dygn går fort...ibland är det en tröst, ibland en fasa. Men just nu är det en tröst.





Trackback
RSS 2.0