Nä, jag vägrar

Folk från Danmarksjobbet mailar mig och säger NU att de inte vet om de ska betala sin restskatt eller inte! Jag har inte fått nått brev från SKAT sedan i oktober, och då sa ju K att det verkade som om jag skulle slippa restskatten. En av  mina kollegor sa att hon sett på danska Tastselv på nätet att hon fortfarande har restskatt. Jag har aldrig varit inne på den sidan eftersom jag deklarerade via blanketter. Jag vägrar att tro att det fortfarande kvarstår problem, jag har inte fått nått brev från SKAT om detta. Nä, jag vägrar!

Just nu vill jag bara glädjas åt att alla tentor är avklarade och att det bara är att invänta betygen.
Hade min konversationstenta idag, fick berätta min lilla saga som presentation, det gick bra. Men själva konversationen med läraren gick mindre bra, när man är nervös och det dessutom sitter en andra lärare bredvid och gör anteckningar om allt man säger så blir det ofta lite...svårt. Jag skulle berätta för min "klasskamrat" att en annan i klassen varit på Tv nyligen. Jag vet inte om jag fick fram så mycket vettigt, men jag hoppas att det gick bra ändå.

Är hos min mormor just nu, ser på Nobelfesten samtidigt. Bussen hit var knôkad med folk, mest skolungdomar. Hörde fem högstadiekillar som diskuterade festhak, tjejer som var "tråkiga att ta" (jag vet inte exakt vad de menade) och deras funderingar kring gymnasievalet. En av killarna sa "Jag har IG i matte nu...men jag tror jag kommer in ändå, *skratt*"
Varpå en annan svarade "IG i matte?! Fan, du kommer gå IV din looser!"
Tänka sig att IV har ett sådant dåligt rykte överlag.

Haha, jag skrattar åt Nobelprispresentatörernas tafatta försök att hålla tal på japanska! Det låter oerhört skrattretande. Men jag måste ändå säga att det är ganska starkt av dom att ändå försöka för de japanska pristagarnas skull. Tyska och franska är nog lite enklare att läsa tal på, även för den oerfarne.
Trackback
RSS 2.0