Kommande tider

Idag drack jag, E och J te och förtärde kakor på skolan tillsammans med våra lärare Y och Y. Vi diskuterade om våra planer inför jul osv och spelade ett japanskt kortspel. Så fick vi reda på våra resultat.

Mina resultat
Wasaku 75%
Kanji 84%
Shinbun 69%
J301 77%
Konversation 84%

.............................................således, jag klarade det!!! JAG SKA TILL JAPAN! =)

Jag blev väldigt förvånad över att mina bästa resultat var i kanji och konversation, jag som tyckte att jag under konversationen gjorde ganska dåligt ifrån mig. Men där ser man.

V var så söt när jag ringde och berättade för honom att jag klarat mig. "Det visste jag hela tiden" sa han. Ofta tror han mer på mig än vad jag nog själv gör. Jag visste väl innerst inne att jag skulle få godkänt på allt, men självförtroende sviktar ju till och från, särskilt om det handlar om nått viktigt.

Men nu är det avklarat i alla fall. Jag firade genom att ta en Bento på ett sushiställe och se Vi hade i alla fall tur med vädret igen på Biopalatset. Hehe, jag var först in i salongen...gud vad tyst det kan vara i en tom biosalong. Efter 10 minuter i tyst mörker kom alla de andra sju som skulle se filmen.
Jag tyckte faktiskt om den, den hade sina geniala inslag men vad gäller Gs roll kom jag inte fram till mycket. Det är alltid kul att se en gammal klasskompis på vita duken som i motsats till gnällig blekingska pratar nån form av rikssvensk dialekt. Men jag fick inget direkt grepp om hans rollkaraktär, där kunde manusförfattarna gjort bättre ifrån sig. Och det kan faktiskt G också, jag hoppas få se honom i fler roller där han kan få blomma ut ordentligt.
Men men, otsukaresamadeshita! (bra jobbat!)

Jag har börjat nedrusta lägenheten. Har tagit ner alla bilder från väggarna (som var fastsatta med tejp eller häftmassa vilket var en oerhörd miss från min sida eftersom tapeten är väldigt gammal och såldes ofta följde med tejpen).
"Får du då upp en udda siffra som stämde överens med den tejpen..." minns ni vem så sade så?

Fick ett mess av N idag. Tydligen så har filmen Lev för fan visats på Tv1000 många gånger och den ska tydligen ha sänts från och med augusti i år och fortsätta till och med januari 2010! Jag vet inte om N skrev fel och menade 2009, tror mest på det faktiskt... men annars är det ganska coolt tycker jag. Konstigt att inte vi som agerade har fått veta om detta bara. N hade fått reda på det via en bekant till hans mamma som sett filmen och känt igen honom.

Imorgon kommer raringen hit, sista dagarna i lägenheten tillsammans. Sen ska det bli gôtt att komma av den här...ön. Och åka...till andra sidan....jorden.


Trackback
RSS 2.0