Jinglecats börjar gnälla i örat på mig

Ja just det, Jinglecats. Har ni inte hört dom så tycker jag ni ska lyssna på en låt, deras version av Stilla natt är fin den...om man gillar katter.

Hittade två julklappar till på stan i dag, funderar på om jag ska köpa nått litet mer till brorsan. Känner alltid ett litet stygn av samvete ifall mamma och pappa får två julklappar var och brorsan bara en.

Jodå, jag klev upp imorse och kollade på Skägget i brevlådan. Verkar vara rätt hyfsat faktiskt, det är roligt att se att de för varje år slänger in mer och mer vuxenskämt här och där för att hela familjen ska kolla påt'. Men jag måste säga att det är en väldigt stor kontrast mellan dagens julkalendrar och till exempel Sunes Jul där pappan svor som en tokig, hade sådana manus lagts framför producenterna idag så hade de dragit efter andan av ren förskräckelse så de satte pappren i halsen.


Vad är väl december utan ljus?

Har sån träningsverk i hela kroppen idag, lat som jag är så orkar jag ju inte gå på nått gym utan gör massa övningar hemma istället. Med V som coach blir det sällan smärtfritt...men effektivt kan jag tänka. Han lärde mig nått som jag kallar för knälyft, man står bredbent med en tyngd i armarna (i mitt fall en ryggsäck med gamla böcker) på ca 10 kg, går sen ner rak i ryggen på huk med fötterna utåt (som om man vore en groda ungefär) och sen upp igen. Tar fruktansvärt i låren....aj.





 
Trackback
RSS 2.0