Mental feber

Har varit mentalt medtagen idag, har oroat mig över det ena problemet efter det andra och gnällt lite i ett mejl till en lärare om det hela. Sen har jag pratat med V och beklagat mig över nutidens svårigheter och annat elände som har gnagt i mig det senaste dygnet. Det är tentorna som gör mig till ett nervvrak light antar jag. Men det känns i alla fall mycket bättre när man fått gråta ut all skit och det finns nån som lyssnar på en. Ibland måste man tillåta sig själv att må dåligt för att sen bli bra igen. Det är nog ungfär som en mental feber. Det känns för jäkligt under tiden, men det är nyttigt för kroppen då allt det onda bekämpas och försvinner. (Lärde jag mig på Hjärnkontoret för massa år sen)

Min farmor har efter sitt 85-åriga liv äntligen skaffat sig en dator! Fick ett skype-samtal från brorsan och blev förvånad över att se farmors lägenhet i webbcamskärmen. Min bror ska lära henne datateknikens alla under eftersom lärarna på datakursen totalt misslyckats med detta. Jag har lärt henne hur man sms:ar på mobilen, men om hon minns hur man gör är en annan sak.

Sitter och repeterar alla drygt 450 kanjikombinationer som vi ska kunna till på måndag, det är ord och inga visor...ja för hur fasen skulle det låta om kanji bestod av visor?








Trackback
RSS 2.0