Ilsken älgko

Idag har jag suttit i en bil mest känns det som, om ryggen får säga sin åsikt. Vid halv nio rullade vårt ekipage iväg bortåt  Trollhättan och Vänersborg. Vi var fem i bilen som åkte iväg till mormors syster för en liten julhbordsliknanande lunch, men innan det hann vi åka runt i nejden och gå i affärer i några timmar. Då jag inte kände för att trippa med in i tygladan eller in på en secondhand-butik satt jag kvar i bilen och rensade sms, lyssnade på mp3 eller på gubbarna i framsätets lumparhistorier. Mormors syster berättade på lunchen om en dag då ilskna älgkor med kalvar attackerat folk i det lilla bostadsområdet. Polisen tillkallades men dök inte upp förrän efter 1½ timme.... och undrade vart älgarna var nånstans.
Att det ska ta sån tid va...ilskna älgar med nedsänkta horn är då inte att leka med.

Fick lite värdefull info när jag kom hem, mitt certificat of egilibility är på väg! När jag har det kan jag äntligen ansöka om ett visum inför Japanresan. Fick reda på mitt resultata från shinbuntentan också, 69%, yes! Fyra resultat kvar att invänta.

Jag funderar på att sluta äta bröd, jag har förätit mig på sånt här hos mormor...jag mår illa bara jag tänker på't. Kanske jag tänker så bara för att jag fortfarande är mätt sen julbordslunchen och mår lite illa just nu, men jag tänker i alla fall skära ner på det rejält.

Trackback
RSS 2.0