Första månaden

Då har man jobbat sin första månad som kommunikatör. Tänk, om ett år eller så kanske jag faktiskt vet vad det är jag sysslar med. :P
Det är personaldag i nästa vecka (som jag för övrigt haft ansvaret för att styra upp) och då ska vi nya medarbetare presentera oss (jag och en annan tjej som jobbar halvtid som ekonom). Lagom spännande eftersom min egen roll på kontoret inte är helt klar ännu, alltså att jag inte riktigt själv vet vad det är jag gör och varför i detalj än. Men det där ger ju sig efterhand. Det är framför allt mycket med det tekniska, men nu kan jag åtminstone göra flera saker på hemsidan och fixa saker i våra olika program utan att ständigt behöva be min mentor om hjälp. Jag kallar huvudkommunikatören för min mentor, för hon lär mig nya saker varje dag. 
 
Det ligger mig inte för att blogga så mycket under veckorna, eftersom jag...inte orkar helt enkelt. Hur orkar folk jobba heltid OCH engagera sig dagligen i sociala medier? Min närvaro på fb har försämrats radikalt den senaste tiden...något som faktiskt känns helt okej. 
 
Annars då? Efter jobbet idag var jag och Sir Sockless på Jysk och köpte sängkläder till hans nya 180-säng som levereras imorgon. Det kommer bli något helt annat än att trängas på 100 cm, somna efter ett långt tag, vakna något kroppsligen vrickad vid två, ge upp och gå ut och lägga sig på soffan. Ack. 
 
Förra helgen var vi hembjudna på lunch hos hans föräldrar. Hade aldrig varit i Silverdalen förut, jättemysigt ställe. Hans syster med familj var också där. Fick även träffa hans mormor och bekanta mig med husets förnäma katt. 
 
I helgen ska Sir Sockless få träffa mina föräldrar, då vi bjuder upp dem på sushi-middag hos mig.
Hoppas jag får ta med honom hem till skogen snart. ^^
 
Livet är bra härligt, som sagt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0