Mitt i mögelkaoset

Vi möter många olika sorters människor i vårt liv. Många av dessa människor är sådana som vi ofta helt förbiser, sådana som inte gör så stort intryck på oss. Så finns de dem som gör väldigt stort intryck på oss, speciellt de människor som vi upplever som inkompetenta på olika sätt, i folkmun kallade idioter. Idioter lämnar alltid ett stygn av negativa känslor hos oss och deras handlingar (eller brist på dessa) får konsekvenser av olika slag.  
 
Men så ibland, när vi har tur så möter vi även kompetenta människor. Folk som vet vad de gör och som kan sin sak. Idiotens motpol. Idag mötte jag en sådan person. 
 
Han var säkert den femte personen i det här fallet som stegade in i mitt kök för att inspektera hur det står till med min fuktskadade vägg. Med en fuktmätare i högsta hugg kröp han kvickt omkring över golvet och mätte här, än där, likt en gnagare som letar ihåligheter i ett lämpligt träd att gömma nötter i. Han hann inte mer än slänga ett kort ögonkast under min vask förrän han konstaterade att "så här kan du inte ha det". Han ringde en snickare på studs och förklarade det akuta läget. 
 
Så imorgon vid halv åtta kommer det snickare hit och börjar riva ut mitt kök. De måste ta bort skåp, vask och hela rubbet, så att säga göra rent hus. Han skulle även höra sig för om det finns en ledig modul för mig att bo i under tiden som de arbetar här. Gissar ju på att detta kommer ta lite tid. 
Det är så underbart när man träffar någon som tar ens mögelkaos på allvar. En redig karl. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0