Det östra lugnet

Så var det måndag igen. J har gått till Lernia och jag går hemma med katterna, sorterar tvätt och gnäller lite över kvinnans förbannelse (som Carries mamma säger i filmen). 
Igår badade jag för första (och sista?) gången den här sommaren. Har aldrig varit i Evedal innan. Det var en rätt fin promenad bort dit, man får gå via Östra Lugnet som det heter. Stället gör skäl för sitt namn. Sällan man går genom ett modernt bostadsområde på en söndagkväll som är helt tyst. Rad efter rad med likadana nybyggda hus, alla med en flashig nyvaxad bil på uppfarten och en välansad kvadratmeter gräs. Här skulle man kunna göra en Växjö-version av Svenska Hjärtan tänkte jag. 
Framme vid Evedal mötte vi upp med Js kompisar A och B. Det var rätt så kallt i vattnet, men jag vågade mig i först ^^. Efter ett tag blev det rätt så behagligt, tyckte både jag och A. Men B och J stod mest och huttrade manligt i vattnet. Ja, det är väl manligt? XD
 
 
Efter en kvart eller så fick vi ge oss. Vi satte oss på gräset och fikade med te och sockerkaka. Väldigt trevligt om det inte hade varit för alla mygg som attackerade oss. Sedan blev det promenix hem igen i den varma kvällen. Känns lite i musklerna idag. Jag måste skaffa mig en cykel. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0